pozadí

neděle 7. února 2016

Palačinková riflová taška

The Circle Jeans Bag


Před lety jsme s patchworkovými kamarádkami obdivovaly obrázky techniky, které se říkalo "palačinky". Ze starých riflí se nastříhají kruhy, dovnitř se dá veselé plátno popř. s kouskem výplně a kraje džínoviny se přes designovou látku překlopí. Vypadalo to vcelku jednoduše a efektně a nyní jsem po pár dnech v posteli s nepříjemnou chřipkou dostala chuť "palačinky" zkusit.


Nepotřebnými riflemi jsem byla zásobena rodinou, probrala jsem i své zbytky látek a vatelínu a pustila se do kabelky. Ukázalo se, že technika je o fousek pracnější než vypadá a konkrétně na tento typ tašky nevhodná. Kdo má trochu zkušeností, ať si zkusí představit, jak výborně se asi šije v momentě, kdy je potřeba stěny tašky spojit dohromady... Takže pokud bude někdy podbný pokus, taška bude muset být řešená trochu jinak.


Veškeré švové přídavky jsou na závěr prostříhány, pročesány a prohnány pračkou i sušičkou. Proto jsou tak krásně roztřepené. Uvnitř je taška taková hezká, oproti vnějšku uhlazená, vlastně seskládaná z džínových prošitých čverců. Nahoře je zapínání na magnet. A nejkrásnější na ní je to, že se mi pár hodin po vložení na Fler prodala:-) Měla jsem z toho obrovskou radost. Brzy to bude 5 let, co se mi kamarádka odstěhovala na jiný kontinent a já teď začínám šetřit na letenku, abych se za ní mohla podívat. Tak toto je první příspěvek na můj velký výlet.


Kdyby si šití někdo chtěl zkusit, technika je krásně krok po kroku nafocená zde http://apassionatequilter.blogspot.cz/2010/06/finished-denim-quilt.html.



3 komentáře: