pozadí

úterý 31. ledna 2017

Pohankové slupky v akci

Na posledním patchworkovém klubu jsme pracovali s pohankovými slupkami. Přála jsem si ušít fajn podsedák, jako má kamarádka, pohodlný, prý i hemeroidy léčící. Další přišli s tipem na zahřívací polštářky na šíji, polštářky na spaní nebo podložku pod konvičku. Slupky se dají doplnit samotnou pohankou, možná i ajurvedskou solí, bylinkami, kořením, těch možností je spousta.


 
Začala jsem malým projektem - podložkou pod konvičku. Slupky jsem doplnila hřebíčkem. Po položení teplé konvice (nebo hrnce s obědem) podložka jemně zavoní. Povlak je sundávací, využila jsem jemné květinové motivy zakoupené tuším u Veselé jehličky.


A rovnou jsem došila i podložky pod hrnečky - podkafíčka. Na dřevěném stole není žádnoucí mít obtisklá kolečka, podložky u nás budou v kurzu. Nejsou voňavé, protože je občas potřeba je vyprat a koření by se s vodou asi nemělo moc rádo. Výplň tvoří klasicky termolín, tentokrát žádné slupky.


Nejvíc je u nás doma využívaná asi židle u počítače, proto si zasloužila nový podsedák a naše pozadí luxusnější péči. Tady jsem už kombinovala slupky s pohankou a s letošní úrodou levandule na mamčiné zahrádce. Povlak opět sundávací, aby šel vyprat. Není sice až tak krásný, ale pevná bavlna z Ikea toho vydrží opravdu hodně. Máme z tohoto vzoru houpačku pro děti, takže další kousek do série.


4 komentáře:

  1. Já jsem z tý podsedákový látky nadšená :-) Ještě jsem jí krapet dokoupila, bojim se, že jí brzy stáhnou. Zuzko nekoukala si na hromadný šití deky: http://lalala-patchwork.de/rollingstone/ Myslela jsem na tebe, že by se ti to mohlo líbit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jity, patchwork do zásoby moc nešiju, rodina už vše má a ostatním spíš na zakázku na konkrétní přání:-)

      Vymazat
    2. Je vidět, že k tomu přistupuješ s rozvahou :-) My naštěstí žádnou deku nemáme, ale to vlastně neznamená, že bysme nějakou potřebovali. Mě to jen chytlo a taky se mi líbí ta spousta nápadů a triků, které zvlášť mě patchworkem netknuté přijdou vhod. Jinak na pohankových polštářcích spíme skoro celá rodina a jsme spokojení, na sedák by to mohlo být taky fajn. Jen pozor na moly, těm chutnají! :-(

      Vymazat
  2. Krásné výrobky.Mám ve sklepě pytel slupek a stále nemám kdy je začít zpracovávat.Tak se snad donutím po shlédnutí tolika nápadů:-)Ten sedák ke stroji by se mooc hodil.

    OdpovědětVymazat