pozadí

sobota 20. října 2018

Inovovaný fotonávod na nákrčník

Fotonávod na nákrčník jsem dělala už před 3 lety. Od té doby jsem ušila spousty dalších a taky přišla na jiný, možná trošku jednodušší způsob. Ráda se o něj podělím, protože mít místo krásného dvoubarevného tunelu po přetočení paskvil, to docela naštve (zažila jsem také).


Začátek je stejný, proto použiju i staré foto. Ustříhnu si z vybrané vnější (obrázkový úplet) a vnitřní (flís) látky obdélník cca 60 x 27 cm (velikost si upravte dle obvodu hlavy, jejíž krk se bude zateplovat, a nechejte pár cm navíc, aby se nákrčník pohodlně přetahoval, neshodil při tom brýle či nenarušil účes). Uprostřed delší strany nahoře si úplet zpevním kouskem plátna a oboustranně nažehlovacího vlizelínu, protože tam budu pak přidělávat průchodky na protažení stahovací šňůrky.


Vrchní stranu si sešiju, přidělám 2 průchodky a teprve poté si spodní stranu tentokrát sešiju také celou.


Nyní prostrčím ruku celým tunelem, chytím okraj a vtáhnu ho vnitřkem k druhému kraji, tím se mi celý polotovar zmenší na polovinu.



Kraje si krásně srovnám k sobě (vzorovaná část ke vzorované, flís ke flísu), dávám pozor, aby mi to u švů hezky lícovalo. Kolem dokola sešuju, ve flísové straně si nechám díru cca 7 cm na protočení.





Protočím na líc, raduji se, že nákrčník vypadá tak jak má, a nesešitou dírou vložím šňůrku na stažení. Šnůrka vede kolem celého nákrčníku a vykuje ven průchodkami, každý konec z jedné průchodky. Vrch nákrčníku si našpendlím tak, aby mi šňůrka držela při vrchu a cca 3cm od vrchu nákrčník prošiju. Tím pádem bude šňůrka držet v tunýlku při vrchu nákrčníku.


 Přidám zkracovačku, udělám uzlík a ručně zašiju díru na protočení.


1 komentář: