pozadí

pondělí 25. května 2020

Pro panenky

For Dolls


Vždycky jsem si říkala, kdybych jednou měla holčičku, jak jí budu šít na panenky! Jako dítě mě to ohromně bavilo, zvlášť moje barbína měla kompletní garderóbu, od plavek přes šaty, různé kostýmky, teplákové soupravy, župan až po zimní kožich. U šití na panenky jsem jako malá pochopila, že kalhoty se opravdu nedělají ze 2 obdélníků, které jsou odspodu v půlce prostřižené, že sukně má jiné rozměry na bocích a jiné v pase, že rukávovou hlavici je lepší i na tu pannu aspoň trochu tvarovat...

Jenže jsem si asi nějak zvykla na to šití na větší. Přestože holčičku i panenky doma máme, najednou mě ty pidioblečky až tak neberou. Ale občas se hecnu a jednou za čas něco spíchnu, přece jenom, po cestě na výlet by mohla být hračkám zima, nemůžou pořád spát v šatičkách, no a dcerka by vám řekla ještě dalších 150 argumentů, proč potřebuje nové oblečky.



Objevila jsem na internetu pěkný střih a hlavně úžasný videonávod na slušivé šatičky. Tak mě to heclo, dcerka si mohla vybrat látky a pustila jsem se do šití. Druhá panenka taky záviděla, je trochu hubenější, střih bylo potřeba lehce zúžit.



Zapínání je vzadu na suchý zip, to je u oblečků na panenky asi nejpraktičtější. A líbilo se mi, že jsou šatičky celé hezky podšité, takže i zevnitř vypadají perfektně. Při tom návod je jasný a jednoduchý, žádné složité šití.



A tady ještě pár starších počinů. Flísový obleček ze zbytků určených k vyhození. Tato tmavovlasá panenka je ještě po mě, tak mě těší, že ji má ráda i dcerka.


A pro druhou aspoň flísový kabátek s kapucí a kapsičkami, zapínání na plastové druky. Akorát ta červená se mi špatně fotí.



8 komentářů:

  1. Tu tmavovlasou panenku jsem měla taky. Babička, teta, maminka mi našily velký kufřík oblečení. Jak já milovala převlíkání panenky.
    Máte je krásné. S chutí bych si hrála znovu. Dcera je už velká a panenková nebyla.
    Krásné dny. Lenka B.

    OdpovědětVymazat
  2. Šatičky jsou krásné, mohla by to pro mě být inspirace. Mám to totiž úplně stejně, taky jsem si myslela jak budu šít na panenky... pak se mi narodili dva kluci a bylo po panenkách. Teď mám dvě vnučky, ale šití na jejich panenky mi moc nejde, radši šiju na ty živé, tříleté panenky. Hezký den, Zdena

    OdpovědětVymazat
  3. Zuzko, dlouho jsem u Tebe nebyla a tady přibylo tolik krásného šití.:-)Moc děkuji za odkaz na střih.♥ Chci obléknout panenky ve družině a toto mi moc pomůže. Jsem zvědavá, jak se s těmi pidioblečky poperu. ;-)Vše máš krásně ušito. :-) Ten suchý zip máš také přišitý, nebo nějak přilepený? (Asi blbý dotaz, ale mívám problém přišít větší kus sucháče a tenhle je docela uzoučký. Máš na to nějaký fígl? Děkuju.) Měj se fajn. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, suchý zip mám přišitý na stroji. Koupený kus suchého zipu jsem si rozstříhla napůl, abych získala ten úzký proužek, šilo se mi to dobře. Ať se ti šití na panenky podaří!

      Vymazat
    2. Zuzko, moc děkuju. :-) D.

      Vymazat
  4. To je dokonalý, kéž bych byla aspoň z části tak šikovná jako ty, tak bych si hned ušila celou školku těhle panenek :D Musím o víkendu alespoň vyzkoušet. Pokračuj dál ve své tvořivosti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Třeba to šití podle návodů je úplně super, člověk krok po kroku zvládne docela velkou věc, na kterou by si sám ani netroufl. Zkus:-)

      Vymazat