pozadí

čtvrtek 21. května 2015

Recyklace

Schraňuji staré rifle, už dlouho se chystám na jeden "palačinkový" projekt, ale prvně musí mít děti v čem chodit. A protože synové jsou neskuteční trhani, kterým nové kalhoty vydrží někdy i jen pár týdnů, potřebuji aspoň na jejich volnočasové aktivity něco, co nemusí být nutně reprezentativní, je to aspoň trochu odolné a nebude mi toho líto.


Sáhla jsem po manželových starých Leviskách z dob jeho svobody a mládí a využila většiny hotových částí. Nechala jsem boční šev, přední část nohavice posloužila na přední díl, zadní část na zadní díl kalhot. Odpárané kapsy jsem umístila dopředu nabok. Využila jsem i originální pásek, aby nezůstaly nevyšisované fleky, nechala jsem poutka i nášivku na původním místě. Knoflík jsem dala menší než byl původní, aby se synkovi lépe zapínal, do pásku jsem všila i regulační gumu, tu moje děti potřebují. Na několika kupovaných sportovních kalhotách máme zapínání puntu na suché zipy, což mi přijde opravdu praktické. Zapne se v podstatě sám při manipulaci s knoflíkem, nikdy se nebude rozjíždět a nestane se, že by vám zůstal omylem rozepnutý.


S kalhotami jsem si hrála jedno odpoledne, když synek nebyl doma. Potěšilo mě, že mu výborně sedí a na délku má ještě rezervu, je tu naděje, že mu vydrží i na příští jaro. Když nepočítám kousek scuhého zipu a gumy, náklady jsou nula. Levi Strauss by měl jistě radost, že jeho džíny mohou sloužit i dvěma generacím.

1 komentář:

  1. Zuzi, krásně a dokonale jsi rifle zrecyklovala. Tenhle tvůj odkaz si uložím pro příští inspiraci.
    A při živé představě, co obnášelo párání i znovuvšívání pásku, včetně poutek a nášivky - smekám před tvou trpělivostí. :o) Výsledek vypadá nerozeznatělně od provedení na profi mašinách.
    Díky za tip se suchým zipem. Zrovna řeším jedny lítací gatě pro Toníčka, a tohle řešení mne úplně nadchlo.
    Krásné májové dny vám všem doma. ♥

    OdpovědětVymazat