pozadí

pondělí 22. února 2016

Boj se žabičkováním

My Fight with Shirring


Před lety jsem po babičce zdědila přes 50 let starou Veritasku s veškerou výbavou pro švadlenky. V šuplících skříně na šicí stroj byla i tenká gumička vhodná na žabičkování, což jsem se konečně rozhodla využít. Navinutí gumičky na cívku proběhlo bez problémů, zkušební vzorek vcelku také, takže mě pak na šatičkách překvapilo, že jsou jakési málo nařasené. Při druhé řadě žabičkování jsem ještě stále doufala, že se to třeba ještě nějak stáhne, ale po dojetí ke kraji a pokusu o stažení jsem si všimla, že ta gumová část je jakási popraskaná a hned mi bylo jasné, proč mi žabičkování pořádně nefunguje. Guma časem zteřela. Takže vypárat a vše znovu s novou tenkou gumičkou zakoupenou v současné době. Druhý pokus dopadl o poznání lépe, hustota nařasení šla po došití i trochu regulovat.


Pamatuju si, že takovýchto šatiček jsem měla v průběhu dětství několik, milovala jsem je. Mamka tehdy šila žabičkování trochu jinak, gumičku si na rubové straně přišila entlem, zatímco dnes se obvykle guma navine na spodní cívku a přišívá se tak jednodušeji.


Krásná látka se světluškama je od Michaela Millera z kolekce Summer night lights. Na tříletou
holčičku stačí přesně půl metru, kdybych si ramínka ustříhla z boku látky, byly by stejné barvy, šatčiky by byly o trošku delší a potřebovala bych 60cm látky. To pro příště:-)


13 komentářů:

  1. Krásná látka! Takže sukýnka z šíře 110 je v pohodě? Já nad tím zrovna dneska přemýšlela, zatím mám skoro všechny ze 140 a říkala jsem si, jestli z té menší šíře nakonec nebude úzká. Ale vypadá to dobře. Taky asi něco takového časem zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toto je látka s bordurou, takže je položená jinak, kraje látky mi tvoří spodní lem. Koupila jsem půl metru, takže šířka je necelý metr, na čerstvě tříletou to bude stačit. Jinak odhaduji, že cca do 5 let by se daly šatičky ušít ze 110 šíře.

      Vymazat
    2. Díky! Ať se holčičce krásně nosí :)

      Vymazat
  2. Rozumím tomu dobře, že do spodní cívky stačí dát místo nitě nějakou slabou gumičku a je to? Pak jen šiji nataženou látku a ono my to udělá tohle? A jak se ta gumička, prosím, jmenuje? Jinak šatičky jsou vážně geniální!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak. Jen je ještě dobré tu gumičku při navíjení na cívku natahovat. V galanterii budou vědět, co máte na mysli, prostě tenká gumička na žabičkování, prodává se na špulce stejně jako nitě.

      Vymazat
    2. No tak to je skvělé! Takhle to zní strašně jednoduše :-)))) Ale už vidím ty nervy u stroje ;-) Moc děkuji za rady!

      Vymazat
    3. Můžu se ještě zeptat, jaký je průměr té pružné gumičky? Dneska jsem jí šla koupit do galanterie a zaskočili mě otázkou, jaký průměr chci... Moc děkuji za odpověď.

      Vymazat
    4. Jejda, tak to vůbec nevím, když jsem ji kupovala, měli asi jen jeden druh, nikdo to se mnou neřešil.

      Vymazat
  3. Ty jsou nádherné. Látka skvělá. U nás se žel žabičkování kolem hrudníčku neujalo. Sama si mapatuju, že jako malá jsem to také neměla ráda. Tak alespoň do pasu na sukni.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné :o)
    Já se zatím na žabičkování stále odhodlávám...

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné šatičky! Šila jsem žabičkované loni na jaře, ale malá je nosí nerada, raději má klasické střihy. A já z nich měla takovou radost... Nebo možná to je vzor, co se jí nelíbí, nevím.

    OdpovědětVymazat
  6. Zuzi,krásné šatičky jsi malé ušila.Já si tohle vůbec neužila,naše cácora sukně nesnáší už od malinkata. :o(

    OdpovědětVymazat
  7. Zuzi, díky moc! :) Tahle látka je prostě čarovná a v nádherném zpracování umí dělat divy :)...Jste šikulka! :)

    OdpovědětVymazat