pozadí

pátek 1. června 2018

Várka klučičích pyžam

Boys Pyjamas


Na šití pro děti je příjemné to, že neustále rostou, takže je pořád co doplňovat, člověk může realizovat své nápady, zlepšovat se, prostě pořád tvořit něco nového. U mladých pánů se s věkem trošku mění možnost kreativního vybití, teenageři dávají přednost jednodušším věcem, zato si už všímají zpracování. Náš synek teď potřeboval nová pyžama. Na léto postačí triko a plátěné trenky, na zimu si však potrpí na klasická pyžama.



Od babičky svého muže jsem nedávno dostala už téměř historické plátno, lehounce jakoby počesané (ale vyloženě flanel to není) a bylo jasné, že na pyžamo je to naprosto ideální látka, co se materiálu tak i vzoru týká. Se starším typem šířky plátna 90cm jsem musela trochu kouzlit, proto má kabátek vzadu šev. Střih jsem tvořila sama a napoprvé sedí, z čehož mám radost. I když mi vzor připadal takový nijaký, vhodný akorát na to pyžamo, u synů měl velký úspěch. Druhý potomek se ihned začal shánět po podobných kalhotách, ale má smůlu, využila jsem naprosto každý kousek látky.


Další materiál je opět česká výroba ale současnosti, z brněnské pletárny Produktservis. 100% bavlněný úplet sice nenadělá mnoho parády na tričku, protože se trochu vytahuje, ale na spací oděv mi přijde ideál. Když už vytvořili vzor vhodný i pro větší kluky, nakoupila jsem a podělila oba synáčky. Jeden má dlouhé pyžamo, druhý krátké (nenafoceno).



Dostáváme se do velikosti 158, tak strašně to letí! Doufám, že jim ještě dlouho vydrží zájem o maminčino šití. Starší ve škole probírali problém asijských textilních továren a syn se hrdě hlásil k tomu, že jemu šiju já. To od sedmáka fakt potěší, přece jen, obstát v konkurenci světových "značek" před spolužáky a panem ředitelem, to už je něco!


1 komentář:

  1. 🙂
    To lehce pocesane platno... Mela jsem. A zajimalo by me, jak se mu rika a existuje-li dnes.
    Pyzama krasna!

    OdpovědětVymazat