pozadí

středa 25. listopadu 2015

Dětská deka

A Kids Quilt


Dostala jsem velmi zajímavou zakázku. Ušít deku pro dětátko, které by mělo zanedlouho přecházet z profesionální pěstounské péče k adoptivní rodině. Aby si deku užilo ještě v současném domově, ovonělo, a mělo pak s sebou do domova nového. Prcka jsem si navíc před pár měsíci sama chovala, takže jsem do deky mohla zašít i svoje vzpomínky na voňavé miminko. Problematika pěstounské péče mě vždy zajímala, proto jsem ze zakázky měla velkou radost a částečně jsem kvůli ní odsunula jiné plány. Dnes jsem se při předání dověděla, že naše zákony a sociální pracovníci umí ledacos ztížit:-( Já prckovi přeju, aby vše dopadlo dobře a on si mohl užívat lásky a poklidného rodinného života.



Před pár lety jsem měla možnost podívat se do kojeneckého ústavu. Překvapilo mě nadstandardní materiální vybavení, ať už se oblečení, hraček, nábytku a různých potřeb pro děti týká. Moje vlastní ratolesti v takovém "luxusu" nežily. Na druhé straně jsem se setkala s obrovským citovým strádání dětí. "Tety", pečovatelky za to nemohly. Nemůžete dát lásku a pozornost tolika dětem najednou, pochovat a pomazlit si najednou 6-8 batolat, jít po směně domů a předstírat, že toto je to nejlepší, co se dá dělat s dětmi, o které se jejich rodiče z různých důvodů nemohou starat. Ty děti nemohou za to, že se narodily v nevhodný čas, nevhodné osobě, že se vůbec narodily. A moc fandím každému, kdo přispěje k tomu, aby měly šanci na normální život v rodině, s běžnými starostmi. Rizika různých problémů jsou trochu větší než u dětí, které jsme si samy porodily, ale znám tolik rodin, kde se "zvrtlo" vlastní dítě a sama jsem už párkrát měla 100 chutí vlastní dítě vrátit, ale nebylo kam a komu:-)


Obrázkový panel od Makower jsem doplnila barevnými čtverečky českého i zahraničního původu a vše sjednotila béžovou. Lem je pak opět kontrastní, černobílý. Vyplatilo se mi řádné předeprání látek, u jedné černobílé jsem zjistila, že je nepoužitelná, pouštěla tak moc, že mi zničila i jinou látku, na další hnědé se praním vyšisovaly takové mapy, že byla na vyhození. Něco takového by v quiltu udělalo opravdu ostudu. A ze samotných čtvercových obrázků se po vyprání rázem staly menší obdélníky. Nevěřte ani zahraničním látkám!


Na zadní straně je Ikea plátno, které se svou menší šíří hodí právě na dětské deky.


10 komentářů:

  1. Deka je kráásná, veselá. Určitě udělá radost.

    OdpovědětVymazat
  2. :) nevěřte ani zahraničním látkám! :) I z tohoto důvodu obdivuju, že je někdo schopen pustit se do patchworku, když ze čtverce je obdélník a z obdélníku lichoběžník, ne-li zrovna něco jiného. Deka je nádherná!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná :o)
    Na něco takového asi jen tak čas mít nebudu, zlatá rodičovská...

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná, veselá deka - moc se ti povedla.

    OdpovědětVymazat
  5. Je nádherná!!! Jinak k tomu srážení a obarvení během praní - kromě softshellu peru úplně všechny látky. Teď jsem teda objednala větší množství různě barevných látek a chtěla je jen vysrážet žehličkou, ale po přečtení tvého příspěvku je radši vyperu, každou zvlášť :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Je nádherná!!! Jinak k tomu srážení a obarvení během praní - kromě softshellu peru úplně všechny látky. Teď jsem teda objednala větší množství různě barevných látek a chtěla je jen vysrážet žehličkou, ale po přečtení tvého příspěvku je radši vyperu, každou zvlášť :-D

    OdpovědětVymazat